Týmy dostanou vlajku, kterou vyvěsí buď na předem určeném místě nebo na místě, které si v určeném sektoru sami vyberou. Vyvěšuje-li se vlajka na předem určeném místě, je toto místo soupeřům obvykle známo.
Korektně vyvěšená vlajka je taková, která je alespoň metr nad zemí a není skryta (nejde o nesmyslné hledání vlajky,ale o její získání). Hráči se předem dohodnou, zda se stačí vlajky jen dotknout nebo je-li nutné ji dopravit k vlajce vlastní. Je-li při druhé variantě hráč nesoucí soupeřovu zástavu zasažen, musí ji bez prodlení položit na zem v místech zásahu a opustit hřiště. Zbývající hráči se pokusí dopravit vlajku na svou základnu.
Při této variantě by se měly týmy předem dohodnout, zda stačí vlajku pouze donést na svou domovskou základnu (přičemž jejich vlajka může být na cestě k soupeřově základně), nebo zda je možné se vlajky jen dotknout.Požadavky: hrací pole a 3-10 hráčů na tým.
Příprava: základny jsou umístěny, jako obvykle, na opačných stranách hřiště. Hráči jsou rozděleni do dvou týmů, každý tým má jednu základnu a jednoho VIP. Nejvhodnější hrací doba je přibližně 20 minut. VIP hrají většinou beze zbraně.
Výhra: Tým vyhraje, pokud trefí nepřátelského VIP.Každý tým si zvolí kapitána, kterého před zahájením hry ukryjí v terénu. Hráči soupeře vědí o kterého hráče se jedná. Po jeho zásahu kuličkou vítězí družstvo s živým kapitánem. Kapitán se během hry může přesouvat a měnit své úkryty.
Hry se však může zúčastnit i jako obyčejný pěšák. Po jeho zasažení však prohrává celé družstvo.Hráči jsou rozděleni do dvou týmů. Modří jsou zachránci a rukojmí, červení jsou teroristé. Před začátkem hry teroristé dovedou rukojmí do „vyčkávacího prostoru“. Když hra začne mají zachránci za úkol přivést rukojmí do „bezpečné zóny“.
Zachránci – dovést rukojmí do bezp. zóny;Hráči se rozdělí do dvou (či více) stejně početných družstev. Hráči každého družstva se snaží zastřelit všechny soupeřící hráče. Vítězí tým, který dřív vyřadí ze hry všechny hráče protivníka, nebo tým, který má na konci časového limitu méně „mrtvých“.
Je-li počet mrtvých na obou stranách stejný, jedná se o remízu. Týmy se však mohou dohodnout na rozstřelu (viz. níže). Hra se stává mnohem zajímavější pokud se hráči rozdělí do více než dvou týmů. Hráči si pak musí více hlídat své okolí a intenzivněji spolupracovat jako tým.Dva hráči se k sobě postaví zády, na pokyn ujdou deset kroků, otočí se a vystřelí jedinou kuličku. Zasažený hráč prohrává. Zasáhnou-li se oba hráči navzájem, může se rozstřel opakovat.
Místo odkrokování může dát pokyn k rozstřelu třetí osoba. Rozstřel můžete použít po remízově ukončené hře.Jeden z hráčů je kořist, ostatní jsou lovci. Kořist má za úkol se dostat do předem vymezeného prostoru a to v určeném časovém limitu. Lovci se ho snaží zneškodnit.
Kořist – musí přežít.Možnost scénářových her (Pěší patrola, Kóta „Radiostanice“, Muniční sklad, Protiatomový kryt apod.) na přání.
Miloslav Hájek
Revoluční 1832/1, 412 01 Litoměřice
IČO: 88864201
ÚČET: 670100-2210848906/6210